Bilen fick "nytt" däck!!

Ja, våran stackars bil,
som stått på "sniskan" i flera dagar,
med lite luft,
fick idag en ny innerslang!
Så nu è de som nytt ;)

Fast utan besvär va de ju ej!!
Sökte med "ljus & lykta" efter nått att lägga under domkraften. Vill ju inte att bilen skulle "tippa av".
Ut & in å leta, innan jag hitta nått lämpligt.
Tog de jag fann, å det var en platt spade!
Montera domkaften, alltid lika spännande. Men de gick!
Hissa upp, skruva av. (fick använda lite muskler).
Skicka iväg däcket. Fick tillbaka det, med ny innerslang.
Med pannlampa på, satte jag tillbaka däcket, å skruva till.
Hoppas det sitter, nu då!!
Och att luften stannar kvar ;)

Imorgon ska jag prova starta den.
(har haft batteriladdar på).
Har ju stått i flera dagar i KALLT VÄDER!
Stackas bil.

NattiNatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0