Bakat semla

Tack vare min älskade, duktige dotter, så fick jag mej en god mumsig "hembakt" semla idag.
Tack Cilla.
Och när man gör dem själv, då får man ta mycket av det man gillar, typ "mandelmassa".
Så gott.
(jag försökte hjälpa till, de gick så där!
Först så höll jag på att värma det fingervarma vätskan till nästan kokpuntkten ;)
Sen när jag skulle rulla till bullarna, så höll de på att fara både hit & dit ;)
Och inte fick jag till "jämna bullar" heller, även fast jag måtta ut bitarna!
Sen vet jag inge mer, men de va säkert nått!! :)
Jaja, goda bullar blev det ändå. Tack vare Cilla <3

Bilen!
Ja, den stackarn står på gården. Utan luft i framdäcket & fryser!!
Har kollat vattnet i batteriet idag och satt på laddaren. Hoppas den går igång, utan starthjälp. Annars!!
Å inte vet jag "hur" jag ska få luft i däcket.
OK:s luftklocka är ju kass!
I värsta fall, får jag skruva av däcket & fara iväg med det!
(bilar & vinter, borde förbjudas!!).

Nu känns det som om sängen drar.
Å jag som har sängkläderna på tvätt (alltså, inte torra än, för att kunna bädda i)
Åååååååååååå!

Men jag ger upp ändå, för denna dag!
Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0