Vipassana & Qigong - Retreat

En underbar & fantastisk upplevelse.
(Önskar man kunde förflytta sig åter till detta ställe, vid behov).
 
Resan dit gick bra.
Även om jag kände mej osäker. Jag & "lokalsinne" ,är inte de bästa!! ;)
Men såklart, fixade jag det!
Det var ca. 10 mil fr Uppsala. En väg som tog tid att köra, Låg hastighet & krokig väg.
Barnens Ö, var en lugn, fridfull & fin plats.
Med en sjö alldeles inpå husknuten.
Jag hann ta mej en tur runt huset, innan jag gick in.
Å vad tror ni jag såg!! En orm. Svart ringlade den iväg,,,, Huvva.
 
Byggnaden vi skulle bo i, var gammal.
Men välskött och upprustad invändigt.
De flesta delade rum, 2 & 2. Min rumskompis var trevlig & lättsam. Vi kom enkelt överränns.
Vi småprata lite under tiden vi fixa på rummet & vid middagen.
Därefter var det TYSTNAD som gällde för oss alla under retreaten.
Efter middagen samlades vi i "meditationssalen". Där vi fick veta vad som kommer hända & hur det är...
Allt kändes toppen.
Och SKÖNT!
Jag tycker tystnaden är så harmoniskt & härligt.
Och en speciell känsla, när man är tillsammans i grupp och alla gör det tilsammans.
 
Jag klev upp vid 06.
Vi började ute vid sjön, med qi-gong.
Har aldrig testat det innan. Men med 3 pass/dag, så gick det fort att följa med i rörelserna.
En fantastisk skön känsla i kroppen, av denna långsamma rörelse.
 
Frukost.Gott.
Avslappnat att under tystnad sitta och äta. Man kunde njuta.
Efter frukost fick jag tid att ta mej en promenad dagligen. Härligt, att strosa i denna vackra natur.
(några ur gruppen hade "Yogi-jobb". Mitt jobb bestod i att ta hand om disken efter lunch).
 
Sen under dagen hade vi flera pass meditation, sittandes & gåendes.
Varvat med gi-gong.
På kvällens sittning, blev vi undervisade i "budda"/"Metta"/ och mycket annat. Intressant & fint...
 
När dagen avslutades vid halv 10, med en te-stund, så var man nöjd, glad & harmonisk.
En stunds sittning för egen meditation, fick avsluta kvällen.
Därefter var det såå skönt & rofyllt, att krypa ner i sängen.
 
Maten var kanon.
Allt var toppen. Och jag längat tills nästa gång....
För det ska bli flera.
(det som var "jobbigt", är ju min onda kropp, som inte gillar att sitta. Både ryggen & benen var väldigt utsatta, men jag gjorde så gott jag kunde).
 
OCH JAG ÄR JÄTTE STOLT ÖVER MEJ SJÄLV, SOM FIXADE DETTA.
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0