Säsongsavslut på motionsgympan

Måndag,
idag har vi avslut på motionsgympan. (lite tidigt tycker jag).
Vi körde "stationer" (det tycker jag är roligare, man får cirkulera & göra flera olika saker).
Sen fick vi testa "kettelbells" (har svingat en sådan förut, krävs lite teknik, så de blir rätt).
Sen testa jag en omgång "annan träning" (4 min intervalls fys-träning, kul).
Kommer nog kännas i benen!!
Efter skulle det fikas, men jag åkte hem.

Helena kommer köra 2 olika pass i veckan.
Ett inne (till att börja med) med lite "fys" för hela kroppen. "Funktionell-träning" (tror jag de heter).
Och ett pass ute, (intervall),
Jag ska försöka testa bägge!!
Jag blev "nöjd" över dagens träning/test.
Så klart kändes det i kroppen. Men konditionen verka okey. Värre är det ju med min kropp, som så klart inte är så stark/tålig.
Allt nytt kommer kännas.
Nya muskler som används. Så träningsvärk, den kommer, å den kan jag (förhoppningsvis) ta.
Får se/känna hur kroppen reagerar!!

Ser fram emot denna nya träning.
Vill ha kul. Stärka kroppen. Bli smidigare/starkare. Och förhoppningsvis få en "trivsel-vikt".

Nu kan jag sova gott & vara nöjd,
eftersom denna dag slutade så bra!
NattiNatt
(Lycka Till).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0