Ja, jag säger då det!!!!!!!!!!

(Det här ska man kanske inte skriva om. Men det är dagens sanning.
Säkert är det många som har det så här. Både de "gamla" & vi "anhöriga".
Visst kan man ställa upp för "de sina",
Men, man ska kunna SÄGA IFRÅN OXÅ!!).

Och det kan jag!!
(och det vill jag att mina barn oxå gör).

Shopping med min Far!

Min far hade en del saker han tänkt köpa. (som han funderar på länge & planerat!).
Och sällskap vill han ha (behöver). (eftersom det känns tryggast & bäst så, enl. honom).
Blir nog lätt så, att man känner det, då åldern börjar närma sig "gammal"! - Man vill ha någon med sig, "som stöd/trygghet". (helt okey, tycker jag).

Men tyvärr har min far, en negativ inställning från början. (p.g.a. stress å sånt där)
Så han börjar med att säga, -Det kommer bli en dålig dag idag!!
Härligt, vilken energi jag får då!!
Men, jag säger -Det kommer gå så bra!!
Vi tar det bara lugnt. Ser oss omkring, tittar i lugn & ro. Andas du bara, så ska du se, att det går bra.
(och så andas JAG djupt, & räknar, till minst 100!!).

Han "flänger" mest bara runt. Varken "ser"/"hör" eller "förstår", vad han tittar på (stackars pappa).
Hittar inget som passar. Så vi fortsätter. (det är rakapparat & mobil han titta efter).

Min bror är i stan. Så vi möter upp honom (och Johan), tar en fika och pratar lite.
Så då får pappa vila lite & "ladda upp sig igen".

Sen fortsätter vi!
(höll på att sluta, innan vi änns kom in på parkeringen, då han tänkte gå ur bilen. (Stopp i infarten).
Han ska köpa nya bågar till sina "gamla" glasögon oxå.
(tur det finns "utbildad personal" till detta, JAG kliver åt sidan).
(Lyssnar med "ena örat" på vad han säger....)
Han har ju redan innan bestämt VAD han ska ha!!
Han beställer ett par som "kommer med posten"!!
Tar sen 1:a bästa rakapparat. Nästan.(hoppas han blir nöjd).

Sen återvänder vi till stället han kikat på en mobil. Han har nu bestämt sig. Fast den fanns ju inte i butiken. Utan vi for bara dit, för att "höra" när den kommer, Han fråga lite till.
Vi bestämde oss för att beställa den, via internet!

Så nu känner sig min far, nöjd. (fast det kan komma att ändra sig många gånger).
Å han pratar, å pratar.
Å jag har stängt av. FÖR NU ÄR JAG HELT SLUT, BÅDE I PSYKE Å HUVVE!!!!

Fast jag har gjort det bra,
Å pappa, har gjort det ännu bättre!

HÄRLIGT MED ENVISA/TJURIGA/TRÖGA/NÄSTAN OMÖJLIGA PERSONER!

Man klarar det mesta.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0