Ikea & en massa andra affärer

1:a dagen i Uppsala.
(vakna tyvärr halv 2 inatt, och var tvungen att gå in på toan, typiskt).
Grått & regnigt. Så jag bestämde mej för att strosa runt bland affärerna.

Vi lämna volvon på "reparation" kl.8 i morse.
Så vid 10 hängde vi (jag & min kära), på dörren på Elgiganten. (Bengan hade köpt ett Norton, som han behövde lite hjälp med. Ist för att själv få psykbryt!!).
Sen stanna jag där, vid köpcentret.

Börja på Ikea.
Ja, tänk OM man skulle gå där. För att verkligen HANDLA.
Köpa allt man ville ha. Inreda alla rum. Köpa nya möbler. Nya sängkläder. Nya gardiner.
Nytt, nytt, nytt
Ja, då skulle de va kul (kanske)
Å dyrt!!
Men eftersom inte tanken & handling va, att gör de.
Så blev det bara att kika, som vanligt (och drömma, lite grand).

Tog sen en sväng på nån sportaffär.
Är ju massa där, som jag oxå skulle vilja ha.

Vid 2 tiden gav jag upp.
Gick tillbaka till husvagnen. Och som tur va, så hade solen börjat skina & det var riktigt varmt & skönt.
Nyss intagit en risifrutti.
Nu ska jag vila benen en stund.
Å läsa min bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0