Boende på en "arbetsplats"!!

Efter en underbar & härlig spa-vecka,
tog det en häftig vändning, då vi kom "hem"!
NU MITT I/PÅ EN ARBETSPLATS,

IVM,
ska flytta till helt nya lokaler,
och hela området verkar nytt. För här byggs det på flera håll.
Inne i "nya lokalen", springer montörer mm omkring. Kablar och annat hänger & slänger. Inte ett rum som är klart!!
Smiter in där, för att använda toan & hämta vatten.
Utanför, har jag haft några killar som klänger omkring på staketet, för att sätta upp taggtråd överst.
Sen var det någon elektriker som "tog" strömmen en stund. (mitt i kokandet av morgonkaffet!!).
Och inte nog med det,
inte änns lugnt på natten,
för då har bussbolaget (som ligger på andra sidan staketet), sina mororvärmar-tolpar här. Och de kommer i tid / otid, för att hämta/lämna bussar.
Så här kan man lugnt säga, - Att det rör på sej!!

Tog mej en promenad runt området idag.
Då såg jag ju, hur mycket som byggs i här. Det var grusväg/LERIGT runt hela stället.
Lastbilar/grävskopor/alla andra möjliga "arbetsfordon".
Ojojoj, bara å gilla läget!

Men, när allt är klart, kommer det nog blir tjusigt!
Bajbaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0