YOGA

KÖRDE CA 30 MIN YOGA!
Testade ett kortare pass yoga idag. Har några dvd:s hemma, så de var bara å köra igång.
Min kropp är ju absolut inte gjord för yoga!! Men med lite övning/träning kanske det blir bättre.
Jag tycker det är jobbigt, att bara "sitta i ställningen". Blir trött i ryggen, får ont i både ryggen & i knäna (eftersom man har benen böjda!). Men jag ska försöka göra det regelbundet och se, OM det blir bättre. Man borde ju bli starkare & vigare, och förhoppningsvis att det gör mindre ont!
Sen är det ju andningen! (sat nam).
Viktigt att man är medveten i stunden. (Ett helt företag, det här med andningen).
In/ut. Andas in när man gör si. Andas ut när man gör så! Använd magen, och bröstet!
Värt att prova iallafall! Allt för hälsans skull.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0