RENSA I RÖRAN!!

Är alltid bra.
Städa kanske inte är så roligt. Men man gör sej själv en god gärning.
När man tar och röjer upp & slänger, sånt som ligger och "tar plats & skräpar"!
Det blir inte bara "mindre prylar", utan oxå "lättare i sinnet".

Så idag har jag tömt en massa pärmar (gamla papper).
Slängt gamla kläder & mycket annat.
Känns bra. Skönt.

Men:
Hittade oxå en del böcker, som jag ska läsa.
Gamla brev (sen jag var barn, spännande).
Kort & negativ, som skall kollas.
Fina "alster" från mina barn.
Och en massa annat!

Känner mej ganska Nöjd.
Mycket blev gjort & slängt.
(Men "tyvärr", så blev en del kvar, som jag har lite "svårt" att skiljas från!)

Fast bättre "lite", än inget alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0