Fettisdagen/Semeldagen!!


Idag den 8 mars, är det fettisdagen / "semeldagen", lr vad man nu vill kalla den!!
Men semlor äts iaf!
Jag & Cilla bakade ju bullarna för ett tag sen. Så jag behövde bara ta fram dem ur frysen & fylla dem med den smarriga mandelmassan & grädden, mums.
Sandra var här. Hon gjorde iordning och tog med till stan. Så hon, Emil, Sofie & Niklas fick var sin.
Jag gjorde till mej, Cilla & pappa.
Och så fick jag veta nu på eftremiddan, att min "kära" är på väg hem. Så då ska jag göra en till honom oxå.
Jag är ju egentligen inte så förtjust i semlor. Men får man en "hemmagjord" semla, ja då è skillnad!
Nog om semla för denna gång!


Kommentarer
Postat av: Sofie&Niklas

Tack för den jättegoda och HELA semlan :)



/dotra å svärsonen :)



2011-03-09 @ 21:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0