Härligt med värmen...

Älskar sommar, sol & värme.
Finns inget härligare, än när himlen är klarblå (kanske nått litet slöjmoln eller riktigt kraftiga vita bomullsmoln).
Solen strålar. Varma vindar som smeker förbi.
När grönskan är som kraftigast. Ängsblommorna lyser upp med alla sina färger. Fåglarna kvittrar. Solstrålarna glittrar på vattnet. Doften av allt nyutslaget.
Det är bara att NJUTA!

Idag på min morgonpromenad, fick jag syn på en liten skatunge. De var nog dennes första sväng, utanför boet.
Jag kom så nära, så jag skulle kunnat ta på den. Den fräste lite ;)
Jag sa bara, -Hej, Vad söt du va. Och va liten du är. Ha de bra. Ska lämna dej i fred nu.

Passade på att sitta på balkongen & njuta av vädret.
Cilla kika in efter jobbet. Hon höll på å "dö" av värmen. (Inget "hit" å jobba i denna värme!!).
Vi åt lite kyckling. Sen skulle hon iväg å köpa plant/blommor till farmor.

Tog mej en kvällsprommis. Så himla underbart väder. De var alldeles ljummet/varmt. (ca.25 grader).
Fast de syns bortom horisonten, att diset & åskan lurar!

Tänker fortsätta njuta av sommar värmen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0