Värmande promenad

Imorse mådde jag mycket bättre när jag vaknade, skönt!
Vädret verkade bra, runt 0-sträcket & sol.
Så efter frukost, tog jag mej en prommis. Och på Edevägen var det riktigt varmt & skönt. (så där så man "nästan" gillade vädret!!).
På sjön satt en massa fiskare, var kanske någon fisketävling. Sjön såg såå inbjudande ut.
(men jag som är "sommar-människa", längtar till sommaren).
Men det blev en otroligt värmande & skön söndagspromenad.
Träffa moster Marianne i backen. Hon hade tagit sig en promenad oxå. Hon såg pigg ut. Kul.
Väl hemma åt jag mej en port. fisksoppa, gott.
Vilade på soffan ett tag. Fundera lite.
Sen körde jag 60 min zumba, så kul. (fast jobbigt för knä & kroppen. inga problem med kondisen).
Fast det går lite "trögt" på vardagsrumsgolvet, man tänker ju på grannarna, och det är lite svårt att "köra på för fullt! Det blir ju en viss skillnad mot för att köra i grupp, där man har mera utrymme & bättre glid.

Ikväll var jag till Cilla. Hon hade gjort marängtårta, mums vad gott.
Eftersom det inte blev nått firande i fredags när hon fyllde, så tog vi de idag.

Men nu får det vara bra för idag,
Tack & Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0