Hembakta Semlor

Idag hade jag "hittat på", att jag & Cilla skulle baka semlor.
Vet inte varför jag kom på det!
Men det var väl "söt-suget" & tanken på, att tillbringa lite tid med Cilla.
Alltid mysigt att umgås med mina älskade barn.
Vi gjorde iordning en dubbel sats "fettisdags-deg" (många namn finns på denna bulle).
Lyckades med jäsningen. Den blev såå stor. Å bullarna jäste bra, å blev jätte stora. (lite degiga).
Men mumsiga blev de!
Så nu har jag frysen full med bullar. Bara att svulla!!
Gottigott.

Härligt väder hade vi idag. Sol. Lite kallt bara, -18 grader imorse.
Men mitt på dagen "värmde" solen ganska bra.
Så efter "bullbaket", tog jag mej en promenad.
Skönt.

Zumba körde jag idag oxå.
Så himla kul.
Man är liksom i en annan värld!
Glömmer "krämpor" mm, för en stund.
Man blir "ett med musiken"! Släpper loss & bara kör på!!
Fantastisk skön känsla.
Älskar att dansa!

Kommentarer
Postat av: Sofie F-J

Mitt namn står på minst 2 semlor :) MUMMA längtar ^^

2011-02-23 @ 09:55:24
URL: http://sfalkjonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jasså ;)

È du sugen på semla!

Klart du ska få en....

Älskar dej//Mamsen

2011-02-23 @ 10:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0