Mycket händer i "lugna Blåsjön"!!

Ja, första veckan här har varit "bra".
Inga större problem med att ta hand om djuren.
(men jag känner att jag inte har samma "lust"/"intresse"/"ork", som förr. Sen så är jag faktiskt "lite rädd" för dessa stora djur! Jag är ju för dem, en helt okänd person!
). Så man vet ju aldrig vad de kan hitta på!!
Och inte blev det bättre, av att Hilda stod bakom dörren när jag öppna den. Snacka om chock!!
Sen när jag var påväg in till Herbert & Hedda, så hoppa Herbert över foderbordet, och landa där jag stod!
Tänk, att ett så stort djur, kan så smidigt, ta sig igenom en sådan liten glugg!
Han bara lyfte på frambenen & hoppa över foderbordet.
Då blev jag paff igen!

Next & jag har tagit lite prommisar, både i skogen & efter vägen. Cyklat har vi oxå gjort. Vi tog en sväng bort till "Put & Take"-dammen. Där "svalka" Next sig lite.

Trodde först att detta var lingon. Det lyste så rött & fint.
Men tyvärr va de inte det, utan "nått annat".

Igår kväll hörde & såg jag en helikopter, som landa vid skolan. (men de var mörkt, så jag såg inte vilken färg).
Klart man undra vad de kunde vara??
Imorse lyte den igen. Då såg jag att det var polisen!
Jag vet fortfarande inte vad som är på gång.
Men den har åkt & kommit tillbaka och landat flera gånger idag.

Å Tiger (kissen), har fått nån fjälla på halsen. Hon sitter på alltanen och jamar.
Sen dessa lämlar som springer härs & tvärs. Lär ju kliva på nån snart!

Jaja, det var lite från Blåsjön denna vecka.
Så lite har ju hänt.
Imorgon är de söndag, skönt.
(PS/Ikväll kom de lite regn, såg en blixt över Blåsjöfjället & hörde muller. Men de va allt!!/DS).
Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0