PÅSKEN 2011

SKÄRTORSDAGEN!
Idag ska jag ha mina barn mfl. på "påskmiddag".
(Sofie, Niklas (och Putte), stannar bara på fika. De ska vidare till Norråker, SYND!).
Cilla kommer från Gävle, så vi inväntar henne.
Vi blir iaf, Jag, Bengan, Cilla, Sandra, Emil & pappa.
Jag har "stökat" men maten både igår & idag, så jag hoppas den blir bra.
Det blev "toast skagen", "sill, ägg & pärer", "tacopaj", "ost & skinkpaj", "pasta & broccoligratäng", "sallad * 2", "nån sås" & "kladdkaka" mm.
Det blev godkännt!
Jättetrevlig kväll!
Tack.

LÅNGFREDAGEN!
Lite "nytta & nöjje",
Idag kratta vi på Näset.
Oj vad duktiga vi var. (känns i kropp & själ!).
Till middag blev det rester, sen igår. (gott idag oxå).
Cilla åt men oss, trevligt.
NÖJD.

PÅSKAFTON!
Idag gör vi våran "vanliga göralös-tripp" till stan!!
Kollar affärer mm. (fönterhandla-är kul!!).
Vi äter på "Athena", Gott, annorlunda & trevligt.
Åter hemma. Tar oss en cykeltur Ede runt på kvällskvisten. Skönt för kroppen.
Tack för en trevlig dag.

PÅSKDAGEN!
Kanske dax för lite påsk-lugn&ro.
Efter morgonprommisen & frukosten tar vi med oss kaffe & åker till Sjöboda.
Njuter av solen & lugnet.
(varmt & skönt, men kylan känns från sjön, som ännu är täckt av is).
Efter middagen tar vi oss en cykeltur ner på campingen.
Kvällen slappas i soffan, skönt.

ANNANDAGPÅSK!
Sovmorgon, härligt.
Så skönt, att kunna ligga kvar, utan att måsta studsa upp!
Fast det känns, att helgen är över nu.
Haft en bra påsk. Men skönt att det snart är vardag igen.
Tack för en lugn & bra påsk.

HAR ÄGNAT MÅNGA TANKAR TILL KÄRA MOR.
EFTERSOM PÅSKEN (2010), BLEV ETT STARKT MINNE.
ÄLSKAR DEJ <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0